onsdag

jag har tappat min livsglöd.
folk har sagt i månader nu att jag blivit tråkig,
men det är inte förren idag jag insett det själv.
jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till,
jag är ingenting längre.
jag är varken glad eller ledsen, bara helt likgiltig.
jag bara är.

nu sitter jag och carro och pratar om hur jag ska bära mig åt för att få tillbaka glädjen i livet,
och ett alternativ var att hitta en pojkvän.
det alternativet är jävligt kört,
det har alltid gått åt helvete för mig så varför skulle de ändras nu?
+ att det bara finns en som intresserar mig ,
och dedär är komplicerat.
ett annat alternativ var att hitta på något tillsammans,
göra småsaker som man uppskattar så mycket,
pyssla om varandra, laga mat, se på film, bara njuta av livet.
det låter bra tycker jag,
så nu ska vi jobba på min livsglöd.
och eftersom jag lovat Anri att jobba på mitt kassa självförtroende,
så får jag väl lov att börja med det också.
dags att ta tag i saker och ting kanske,
jag är trött på att gå runt och må såhär.
vissa säger mognad och ser det som nåt bra, jag säger in my ass!
om dethär är att vara mogen så tänker jag genast gå och bli omogen igen.

nu ska jag sova,
och imorn tänker jag vakna upp och vara mitt gamla vanliga josefin,
fast med kanske vissa förändringar.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: m

du är inte ensam om att kännasådär.

2008-10-15 @ 23:07:42
Postat av: Johanna

Jag tror att du helt enkelt tänker för mycket.

Du tänkte nästan aldrig förut, inga negativa tankar åtminstone.

Tog dagen som den kom, struntade i problemen så gått som det gick... och vad hände egentligen med "If you love life, show it" ?

Ta dig i kragen nu josse, och ryck upp dig. Ja finns här ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback