måndag

Tack tjejer! Nu har jag lite mer koll på vilka som läser allafall. Dock, när ni säger att jag är rolig, då har jag svårt att vara det. Kan inte vara tvångsrolig lixom, så nu känner jag lite press. Men jag blir glad när ni säger det! Jag gillar roliga personer, tål inte tråkiga människor.

Jag är så trött, alltså riktigt pisstrött. Haft praktik idag, lunchat med Johanna på PAUS, gått en sväng på stan, och sen käkat en gång till på fräcka + fika och chailatte. Är mätt och har lite ångest över att jag slösat så mycket pengar, men när man får lön ska man skämma bort sig lite! Dessutom äter jag som en häst, även om man kanske inte kan tro det. Men som en häst, verkligen. Nästan så jag skäms.
Min syster följde med till fräcka, har inte träffat henne sen i torsdags, hon har varit i kalmar och lekt student, typ. Fick ett sms av henne i lördags natt där det stod: "fyfan vad jag vill ha pizza, vill bara va hemma nu". I know that feeling! När man är ute på krogen, och typ vid 1 kanske bestämmer att man ska köpa käk på vägen hem, då är hela kvällen förstörd. Då går jag runt och tänker på pizza och längtar tills vi ska gå hem. Ofta går jag hem tidigare för att få äta. Och när jag är påväg från pizzerian, som ligger typ 3 min hemifrån, så känns det som en evighet att komma hem. Höga klackar, ont i fötterna och en aning ostadig, och då längtar jag bara efter sängen istället. Så när jag kommer hem med min efterlängtade mat äter jag det fortaste jag kan, ofta bara hälften, och sen halvspringer jag in till sängen och somnar på 1 sekund. Det har hänt att jag till och med somnat sittandes i soffan med maten framför mig. Nu vet ni hur odräglig jag kan vara efter en kväll ute. Det är väldigt, väldigt sällan jag somnar i soffan dock, men det har hänt. Vissa gånger är maten kvällens höjdpunkt.

Nu tjatar min databeroende lillasyster om att få sitta här. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback