mina tankar

Jag är helsvensk, alltså riktigt svensk med en förjävlig östgötska. Men nästan alla mina tankar är på engelska, speciellt fraser som jag tänker i huvudet innan jag börjar prata. Ofta vill jag prata på engelska istället för svenska men känner att jag borde låta bli för det skulle verka lite konstigt. När jag och sis var i magaluf prata vi engelska hela tiden, och det var så skönt. Dock prata jag engelska med dom svenska killarna i baren också, det var lite pinit.
"-How much?", "-Eeh, trettio..".
Är jag onormal? Eller är det nån mer som har detta problem? Alltså helt ärligt jag undrar verkligen om nån mer tänker på engelska.

Nu kommer sis hem från jobbet om ca en halvtimme. Då ska vi prata. Vi ska prata om resan, drömma oss bort. Det har jag bestämt.

Kommentarer
Postat av: C

hahhaha "eeh trettio"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback