torsdag

Nu har jag kommit hem från jobbet, ätit har jag också. Innan jobbet gick jag till veterinären med lillplutten, han skulle kastreras. Jag har känt mig som världens hemskaste hela dagen. Han va jätteglad på vägen dit, skutta runt och jaga fåglar och trodde vi skulle gå på långpromenad. Ack så fel han hade. När vi var där och han skulle få bedövningen mådde nog jag sämre än vad han gjorde, jag kramade honom så hårt jag kunde. Och när vi satt i väntrummet och vänta på att han skulle somna fick jag kämpa för att hålla tillbaks tårarna. Han såg så himla ledsen ut när han kämpade för att stå upp, och sen när han inte orkade mer låg han med huvet i mitt knä och kolla på mig med sina fina ögon och det såg ut som han grät inombords. Nu kommer han hata mig för all framtid för att jag gjort såhär mot honom. Jag har så himla dåligt samvete. Schysst av pappa att skicka mig när han vet att jag är sjukt överkänslig mot såntdär. Fick ont i hjärtat när jag var tvungen att gå därifrån.

Nu har jag skrivit ett helt inlägg om hur dåligt jag mått idag över att vi kastrerat våran hund. Han fick inte ens ligga innan, stackarn.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback